22 juli 2023

Pieterpad etappe Rolde -Schoonloo

De temperatuur is wat gedaald,  we hebben verder geen plannen, een mooie gelegenheid om weer een Pieterpad etappe te lopen.

Ik reis met de bus naar Rolde. Een moeder beantwoordt vermoeid haar dochter van ongeveer 6 die papa een appje wil sturen. Haar zoontje van 2 is stil met moeders telefoon in de hand...

Ik stap in Rolde een halte te vroeg uit.
Niet erg, blijkt al gauw, het is een mooi stukje om naar de route te lopen.


Ik lees dat de kerk open is. Leuk. Ik maak van de gelegenheid gebruik om even binnen te kijken.

De ketk heeft prachtige glas-in-lood ramen, waar ondermeer alle (oud) drentse gemeenten te zien zijn.
Ook heeft de kerk een prachtig orgel.

Na de kerk zoek ik de route op.
Al gaue passeer ik een hunebed, later nog een tweede.


Een mooi begin van de wandeling!

De zon schijnt flauw, er is weinig wind, het is echt prima wandelweer!

Ik loop al een poos totdat ik eindelijk door heb dat de route de oude treinspoor volgt. (Assen -Stadskanaal)

Ook deze route heeft weer erg veel bos, akkers, gras.
Ik probeer in de tussentijd zoveel mogelijk verschillende kleuren te verzamelen 
Dat is aardig grluky. Er zijn nog veel verschillende bloemen in bloei.

Het miezert af en toe. Zolang het hier bij blijft teken ik ervoor.

Af en toe wat klimmen...

Ik zie een bankje waar ik redelijk droog kan rusten (een voordeel van een dicht bladerdek). Als ik weer verder ga bwgint het harder te regenen. 
Regenjas aan, regenhoes over de rugzak, foto camera in de rugzak.

Ik heb dus geen foto's meer van de laatste kilometers.  Veel bos, plassen op het pad,  nat gras.  Stug doorlopen is mijn tactiek, nat ben ik toch al.

Ook de laatste km gaan door het bos.
Bos is niet mijn favoriete omgeving om te wandelen,  ik ben blij wanneer ik in Schoonloo aankom.

Weer een stapje dichterbij de St. Pietersberg!


Kijk voor meer foto's in mijn fotoalbum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten