29 augustus 2023

66e Boortorenwandeltocht

De laatste zaterdag van de maand augustus is de dag van de Boortorenwandeltocht. 
Ik heb me eerder deze week online ingeschreven voor de 25km route.
Misschien wat optimistisch,  ik zie wel waar het schip strandt.
Het is nog rustig wanneer ik me bij de startbalie meld. Nu ben ik ook extra vroeg, want volgens wat weer appjes zou het 's middags kunnen regenen. Ik loop liever zonder regen...
Het is zelfs zo vroeg dat de dieren onderweg ook nog aan het ontbijten zijn...
Wim heeft de route weer door Duitsland gemaakt. Leuk. 

Het stukje Duitsland waar de jaknikkers nog staan. En hun werk nog steeds doen.
Waar ze dus niet zijn afgebroken. Hoe slim. In de grond zit geen grens. Lekker blijven pompen.
Ik vraag me wel af waar dat afvalwater blijft.
In Nederland staan de nieuwe pompinstallaties stil. Iets met afvalwater...
Ik denk maar niet aan de kosten wat dat heeft mogen kosten...

De eerste rustpauze is bij Hotel Groote Engel
Het hotel lijkt niet groter dan een groot huis. De koffie smaakt er goed, evenals de Käse pretzel. Een Beiers recept. De eigenaar komt uit Augsburg. We praten nog even over Bayern, Nederlanders etcetera. Leuk.
Het weer is dusdanig goed dat ik mijn vest en broekspijpen opruim.
De route gaat langs het Coevorden Picardiekanal. Mooi in de schaduw.  Dat loopt lekker. Het is ondertussen ca 22 graden, en de zon breekt af en toe door.
Van het Picardiekanal steken we over naar het Schoonebeeker diepje.
Het is nog best kleurig en fleurig in de bermen!
Een akkerland is omzoomd met 🌻🌻 zonnebloemen. Dat ziet er wel heel zomers uit!
Bij het volgende picknickbankje ga ik lekker lunchen.  Henri heeft heerlijke broodjes meegegeven. 
Uitgerust kom ik daarom bij de 2e rustpunt aan, Café Otten.
Even afstempelen, de wc bezoeken, en weer door.
Terug naar het Schoonebeeker diepje,  en deze volgend tot de grens. Daar neem ik de laatste pauze, voordat ik terugkeer naar Schoonebeek.
Henri staat me al op te wachten bij de finish.  Lief. Het is gezellig druk in het centrum van het dorp, met de kermis.
Ik heb een voldaan gevoel na ruim 27 km te hebben gelopen

Kijk voor meer foto's in mijn foto album

Geen opmerkingen:

Een reactie posten