07 juli 2023

Pieterpad etappe 4 Zuidlaren-Rolde

Een vrij weekend,  het wordt warm weer, tijd voor een Pieterpad etappe.
Ik brgin vandaag bij de Brink in Zuidlaren.
Omdat het ook vsndaag weer mooi weer zal worden vertrek ik voor mijn doen vroeg, zodat ik niet in de allerergste hitte hoef te lopen
Helaas.
Ik sta bij de verkeerde bushalte (voor bus lijn 5 die me van P+R Westlaren naar Brink Zuidlaren moet brengen)
Er blijft niets anders over dan een half uur te wachten.
Weg goede voornemens.  Gelukkig is het geen super lange etappe vandaag, slechts 17 km.


Het beeld bij de Brink brengt mijn gedachten terug naar mijn oma.
Zij heeft jarenlang in Zuidlaren gewoond.
We waren er naast de feestdagen ook altijd met de Zuidlaarder markt (in oktober).
Nu is de weekmarkt aan het opbouwen. Deze is vanmiddag pas, dus loop ik door.

De route gaat niet door de Stationsweg maar er parallel aan.

Over het terrein van Dennenoord.

Wat een mooie omgeving! Dit kene ik niet!

Ik loop niet soepel, wat geforceerd merk ik. Het zal asn het weer liggen vrees ik.

Ik besluit bij campung DeVledders wat koffie te drinken in de hoop dat dat wat zal helpen.


Ik ben net te vroeg. De camping zal volstromen met bezoekers ivm het festival van dit weekend.
Ik feest niet, ik loop verder en ga gewoon naar huis vanavond.

Verder maar weer. Bos afgewisseld met akkerbouw / veeteelt.

Het blijft wat ploeteren hier en daar. Vask pauzeren, 2x de route missen.

Nee, wat het is weet ik niet. De omgeving kan me ook niet echt bekoren. Ik ben denk ik meer een cultuur mens. Ik houd er meer van door dorpjes en langs kastelen te wandelen. 


Het lukt me om de verkeerde route te lopen. Nee, teruglopen doe ik niet. Het Pieterpad is gern doel voor mij, masr toch meer een middel. 
Een blik op de route leert me dat de route verderop weer de weg kruist, dus loop ik maar door. 


Het venijn zit m in de staart.
Ca 2 km over het Balloërveld. Weinig bomen, veel zon, mul zand.. Halverwege is een bankje. Ook al is het in de zon, ik rust wel even, en koel gelukkig toch wat af.

Veel later dan gepland kom ik in Rolde aan. Gelukkig staat taxi Henri klaar om me naar huis te brengen..

Hopelijk wordt de volgende erappe wat frisser!

Kijk voor een sfeerimpressie in mijn fotoalbum


Geen opmerkingen:

Een reactie posten