21 mei 2023

Pieterpad etappe 3 Groningen-Zuidlaren

Omdat ik de vorige etappe niet volledig heb uitgelopen sta ik vroeg op om deze km er vandaag bij te nemen.
Het zit vandaag niet mee. Vanwege een gekantelde vrachtwagen staan we voor Haren al in de file
.

Gelukkig,  de bus heeft wat voordelen. De pionnen worden aan de kant gezet,  we mogen tussendoor. 20 minuten later kom ik op het station aan.
Haastig stap ik de bus uit. Dan ontdeķ ik op het station dat mijn camera niet meer in de rugzak zit. Ik wacht de bus weer op, mag even kijken, en ja hoor, het ligt er nog. Pffff.
Na zoveel tijd te hebbe n verpruts besluit ik de km later in te halen, en nu naar Zuidlaren te lopen.

Maar eerst nog even binnen in het station wat foto's maken.
Wat een prachtig gebouw is het toch!


De route loopt langs winkel WNDL en Action. In de eerste ff neuzen, on de 2e extra drinken kopen.

De route gaat verder parallel langs d3 A28, maar wat een mooi gebied!



Een mooi coulissenlandschap gaat voorbij. Mooie groene weiden omzoomd door bomen.

Ik loop een poosje op met een echtpaar uit Midwolda. Zij zijn net begonnen, en bevangen door het virus. Binnen een week met de 3e etappe bezig. Leuk. Ze hebben gelijk, het is nu mooi weer, dus kunnen er veel kilometers gemaakt worden.


Het is een tocht met veel natuur en weinig cultuur vandaag.


De route is langer dan de accuduur vsn mijn telefoon.  Ik dacht goed voorbereid te zijn door een opgeladen accu mee te nemen met kabel. 

Helaas blijkt de kabel niet goed, en is opladen niet mogelijk.  Ik kon niets anders bedenken dan te hopen dat ik een restaurant zou tegenkomen die misschien een laadkabel voor me heeft.

Het eerste Restaurant is gelijk raak. De telefoon opladen terwijl ik geniet van een latte met appeltaart. 


Ik word begroet. Verbaasd kijk ik op. Wie kent mij hier, vlakbij Noordlaren  dan? Dan blijkt Ron daar te zitten, samen met familie. Gezellig, wat te kletsen. Ze kamperen in de buurt.
20 minuten later vervolg ik mijn tocht, 18% accu verder. Dat moet lukken.

Het kost me moeite de juiste richting te vinden. Ik loop verkeerd,  weer terug.
Negen km kunnen best lang duren zo...


Uiteindelijk kom ik toch Zuidlaren binnen. 
Wat grappig  ik loop voorbij een huis waar Oma gewoond heeft! Leuk!

Nog even doorstappen nasr de Brink. Daar staat Henri me op te wachten zodat ik niet meer met het OV naar huis hoef 

Al met al heeft het me meer tijd gekost dan dat ik gehoopt had, maar het is een mooie dag geweest!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten