25 juni 2023

Westerwolde Wandelweekend zondag

 Omdat het vandaag een warme dag belooft te worden heb ik de wekker vroeg gezet, om wat eerder te kunnen starten. Ik heb me opgegeven voor 25 km. Dat moet lukken.

Helaas. De dag begint anders. Ik heb de wekker niet gehoord, en schrik om half 9 wakker. 

Ik pas mijn plannen aan, en besluit om 12,5 km te lopen.


Ik ben niet de enige die van afstand veranderd is. Toch zijn er nog 47 deelnemers die voor de 40 km gaan. Petje af hoor! Knap. Ik ben blij dat ik voor de korte route heb gekozen.

De route loopt weer grotendeels door de bossen, maar wel een andere route uiteraard.


Hoera, het ijscokarretje staat er ook weer. Natuurlijk gaat het mij niet om het ijs, maar om het fruit ;-)
Ik kan het dus niet laten om ook hier weer even van te gaan geniieten!


En... door! 
Hoe is het mogelijk! Hier loop je door stukken natuur waar je alleen maar natuur hoort. Geen auto's, geen vliegtuigen, he-le-maal niets! Heerlijk!



We komen ook door het gebied waar een paar weken geleden brand heeft gewoed.
Het ziet er turf-achtig uit.
Gelukkig lijkt de schade mee te vallen.



Ook nu komen we weer langs het Spiekerhûs. 
Wat me gisteren is ontgaan, is dat er achter de bar nog een wandelmarkt is georganiseerd!
Verschillende kraampjes met informatie over de streek, boeken, etc. Erg leuk om even te kijken.
Ik maakte tevens van de gelegenheid gebruik om hier mijn broodje op te eten. Even uit de zon, lekker fris.



Ook vandaag is weer een prachtige route, goed uitgezet. 

Veel korter dan gepland, maar ik ben blij dat ik er ben! 

Tot ziens in het volgend jaar!

(maar eerst nog even nagenieten van een heerlijke dag in mijn Foto album

Geen opmerkingen:

Een reactie posten