05 december 2014

Scrapbook project 365

Van Sinterklaas heb ik een Scrapbook album gekregen.
Ik ben van plan om mijn project 2014 en 2015 foto's in een scrapbook album te plakken. Een album is mooi, maar ik verzuim om daarbij teksten te vermelden. Ik betrap me erop dat ik toch hier en daar wel wat vergeten ben.
Ik heb gekozen voor het vierkante album, 26 * 26 cm.
Dit album heeft 80 pagina`s, dus ruim 6 pagina's per maand, 5 foto's per pagina.

Mijn foto's bewaar en bewerk ik in Picasa. Dit werkt snel en eenvoudig.
Echter; om zelf foto's te printen, daarvoor moet ik nog even het juiste formaat zien te vinden.
Eigenlijk wil ik de foto's per bladzijde printen.
5 * 8, dan kunnen er 6 uit een A5.
Wanneer ik ze zelf knip.
Niet volgens een lay-out van Picasa. Dan komen er slechts 4 op een pagina.
Misschien moet ik eerst een collage maken, en deze dan als 1 foto op a5 afdrukken.
Dat moet ik dan nog maar eens proberen.

Wel ben ik alvast begonnen om wat lay-outs te bedenken.

Hieronder vind je een paar probeersels:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten