10 september 2014

Woensdag 10 september 2014 Filofaxing again

Al heel lang gebruik ik een organizer, formaat Personal.
Vaak heb ik wat anders geprobeerd, maar al na een paar weken kocht ik toch weer een vulling voor mijn organizer.
Ik heb er ondertussen een perforator bij gekocht, en het bevalt me nog steeds prima.
De laatste maanden probeer ik de (saaie) witte vullingen (V&D) wat op te vrolijken.
Op internet vind je legio voorbeelden, zoals bv op http://nl.pinterest.com/search/pins/?q=filofaxing
De ene agenda is nog kleurrijker als de andere.

Ik ben allereerst maar eens begonnen met het kopen van een nieuwe organizer.

De keuze viel op een schoolagenda van de Hema. Mooi kleurrijk, een stofachtige kaft. De diameter van de ringen is niet super groot, maar dat scheelt ook weer meeslepen.
De inhoud schooljaar heb ik niet gebruikt. Het papier vind ik te dun.

De Hema heeft een heel uitgebreide collectie om je agenda te mimpen.
Heel veel bijpassende washi tape












Zodat ik al een heel kleurrijke voorraad heb:


Daarnaast is er ook heel veel keus in stempels:

  
In een notitieboekje gaven de stempels een heel mooi resultaat.
In de agenda echter kon ik het niet echt mooi vinden:

Het papier is te dun, het drukt al heel gauw door. Daarnaast zijn de stempels, zeker de zelfinktende, heel dik, wat aan de andere kant van de pagina lelijke half zichtbare stempels geeft.
De houten stempels zijn niet altijd mooi. Soms te iel, soms té dik.
Stempelen is een kunst op zich lijkt het!

Met de tape kun je vele kanten op. Het wordt er wel erg vrolijk van in je agenda, maar je agenda wordt er ook erg dik van.

Daarnaast heb ik nog gekeken naar ponsen. Je moet wel erg grote ponsen hebben (je moet per slot van rekening de inhoud plakken, geen gaten uit het papier drukken.
Een ander alternatief was sjablonen. Vroeger waren ze er veel (embossing). Nu zijn ze redelijk schaars. Ze zijn nog wel verkrijgbaar, maar ze zijn duurder als dat ik er geld aan wil uitgeven.
Bij Action vond ik gelukkig nog tattoo sjablonen en kapsel sjablonen. Hier zijn ook veel bruikbare bij, en dat tegen een heel schappelijke prijs!



Ik vind het zelf fijn om de randen met dunne gekleurde fineliners te tekenen, om vervolgens de rest met goede kleurpotloden in te kleuren.

De potloden drukken zéker niet door aan de andere kant, de pennen ook niet als ik maar zachtjes druk.

Ik denk dat ik hier maar eens een poosje mee ga stoeien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten